Saturday, January 30, 2010

Diskusi Konstruktif

aku suka diskusi yang konstruktif..yang terhasil di dalam minda aku dan sahabat ketika memerhatikan kipas di siling berpusing sambil berbaring dia atas tikar getah di dalam bilik semak seorang pria berstatus bujang..persoalan yang paling mudah pun sebenarnya boleh dihuraikan menjadi sesuatu yang complicated di ceruk pemikiran penagih nikotin dan kafein tegar seperti aku dan sahabat..

kenapa bumps pengkid still jatuh although mereka tidak berkahwin, melahirkan anak atau melakukan hubungan seks normal?..tajuknya mungkin kedengaran seperti sesuatu yang tiada keperluan untuk dibicarakan..membazir masa yang dinilaikan sebagai emas kepada orang yang cintakan kehidupan dunia..tetapi inilah diskusi konstruktif..hujah-hujah yang tiada berasaskan sains, matematik atau ilmu alam dilontarkan untuk mencari konklusi yang boleh diterima pakai..satu demi satu, tiada berpenghujung..aku dan sahabat menggaru kepala cuba mengintepretasi impuls-impuls saraf dari otak dalam bentuk idea-idea songsang menjadi kata-kata persis dua mahasiswa intelek berbicara..tiada pendapat yang boleh dilabelkan salah, tiada hujan yang boleh diklasifikasikan dangkal..semuanya diterima dan diproses seadanya oleh logic centre di frontal lobe otak aku dan sahabat..indah bicara..

graviti..jawapan yang mudah..mungkin applicable untuk menjawab persoalan enteng sebegini..hujan sudah berhenti..mungkin sepinggan nasi goreng di kedai makan seberang jalan bisa memulangkan kembali ritma dan tenaga kepada otak yang keletihan ini..

No comments:

Post a Comment